Monday, May 01, 2006

..Inside her shoes 2


Masa depan yang tak pasti..

ehmm fiza, apa maksud kau.. Cuba citer betul2.. Macam mana pulak ngan Kamal.. aku tahu.. kamal begitu baik dengan ko kan.. dan aku sendiri tau yang ko dan kamal benar2 akrab.. berkepit siang mlm.. mcm belangkas.. takkan ko masih nak balik semula pada Shidi?

ntah la.. aku pun tak tau apa aku nak ckp lagi.. aku tahu keadaan nie sukar untuk dia.. tp tabahkan lah hatimu wahai kawanku…

mell.. aku betul2 rasa berdosa.. aku dan kamal.. arghh..

aku nampak ada titisan kecil umpama embun pagi menyusur laju menuruni pipi gebu fiza yang gebu.. alahaiii.. nampaknya dia begitu derita.. aku dapat rasakan getaran dan issakkan hatinya.. aku pegang tangannya.. dan memujuknya utk becerita lagi..

fiza, u know u can trust me.. ceritalah ape dah terjadi?..

mell, aku nie ada muka mcm perempuan jahat ke.. mell? nape ape yang aku nak aku takleh dapat.. kenapa walaupun selepas aku korban kan segalanya.. aku masih rasa ianya tak lagi mencukupi..?

Perlahan2 dan bersungguh2 fiza ceritakan pada aku apa yang dah terjadi pada hubungan nya dengan kamal.. lelaki yang dikenalinya selepas kehilangan cinta pertamanya.. dikaca mata aku kamal pun tidak kurang hebatnya berbanding shidi yang terlalu dingin , terlalu berkira dan terlalu mengambil mudah terhadap fiza.. dan dari cerita fiza jugak.. aku rasa kamal adalah orang yang sesuai untuknya..

Tapi semakin panjang cerita fiza.. semakin hilang respect aku pada kamal.. tak sangka kamal sanggup buat begini pada fiza.. dlm lembut dan baik hati kamal ada duri yang bisa meracuni hati fiza yang telah sedia terluka nie..

ntah la mell.. aku dah curahkan kasih syg aku pada kamal.. ngan harapan dia lah orang yang paling sesuai bagi aku.. bukannya Shidi.. tp kebelakangan nie.. aku dpt rasakan… ada sesuatu.. yang menjadi halangan hubungan nie.. ntah la.. aku dah cuba tak bercerita dan bertanyakan kisah silam aku pada dia.. aku taknak dia terluka.. tp nampaknya.. dia yang masih terluka ngan kisah silam nye.. aku takut aku tak dapat bertahan mell..

fiza terdiam.. tunduk..

maksud kau.. kamal juga pernah gagal dlm cinta pertama dia? Tp mana kau tahu nie.. ko jangan buat andaian spekulasi wang asing fiza.. buruk penyudahnyer nnt.. kan dah keluar ayat ekonomi aku dahh..

mell.. aku tak pernah tanya siapa, apa, bila.. cinta pertama dia.. aku tak kisah pun sapa dia sebelum nie.. tp kebelakangan nie dia..dia kelihatan begitu sensitive dan emosi.. ada saja yang tak kenanya ngan aku.. kadang kala aku dpt rasakan dia lebih sayangkan dan membanding2kan aku ngan awek lama dia dulu..

Mell.. kalau macam nie.. tak mungkin aku boleh jadi lebih baik dr awek dia tu.. tak mungkin..

aku terdiam… susah ar macam nie.. aku tau memag susah nak lupakan cinta pertama.. tapi kalu tak bersedia lupakan kisah lama kenapa nak cipta kisah baru.. kenapa nak lukakan hati orang baru.. ye la.. lagi senang kalu aku cakap.. si kamal nie pun satu.. lain kali pikir masak2.. kalau tak berani dilanda ombak. jgn lah berumah ditepi pantai.. alahaii.. macam2 ar..

kadang2 aku rasa macam aku nie.. nothing to him.. tak penting pada dia.. rasa macam aku nie cuma tempat dia lepaskan sunyi jer.. dia OK.. tp kadang2 aku rasa mcm tak ada masa depan ngan dia.. ntah la aku tak nampak mana laluan nyer.. dia buat aku rasa terhegeh2.. tertunggu.. mcm org banggang..

fiza mengeluh buat ke sekian kalinya.. aku tgk jer gelagat dia.. biarlah dia layan emosi jiwa kacau dia tu.. ehmmm actually.. jiwa aku pun semakin kacau gak nie..alahaiii.. sabar lah fiza..

aku cuma nak dengar ngan telinga kepala aku sendiri.. yang aku juga adalah sebahagian dari hidup dia.. susah senang dia.. aku nak dia kongsi ngan aku.. itu jer.. itu jer.. susah sangat ke?

mell, ko rasa aku nie ter lalu mendesak dia ke?

yer.. hehh takk..maksud aku.. mungkin jugakk.. spontan aku menjawab..

wekekekekeke.. fiza tertawa mendengar jawapan aku..


to be continued..
9/8/2005 K.Lumpur
Happy Birthday Rangking..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-->