Tuesday, May 02, 2006

..Inside her shoes 3


akhirnya.. airmuka kelat tadi dah bersinar kembali.. lega aku melihat fiza tertawa.. hilang sekejab segala duka yang sedang sarat dibenaknya seketika..

dah la fiza.. mungkin dia ada alasan nya tersediri.. give time to him.. but.. if u cant wait..
then don't wait.. just go away.. okey..

nasihat aku.. ahaks.. uiks.. ape mulut aku dah cakap nie.. hehehehe
fiza cubit aku..


amboiii senangnyer ko ckp makcik!..

wekekeke.. aku dah agak dahh.. misti dia takleh terima nyer nasihat aku.. wekekeke lagipun aku nie bukan pakar motivasi macam Ustazah Bakyah punn... eccehhh

tp mell, macam mana pulak kalu dia yang dulu tinggalkan aku? Haaa.. tak ker parah aku jadinyer nnt?.. wekekekeke .. fiza membedek kata2 aku..

uiks.. kesitu pulak fikiran nyer… tersenyum sipu aku.. hehehh iye tak iyer jugak.. ditinggalkan lebih perit dari meninggalkan.. alahaiii.. aku teringat kata-kata seseorang.. katanya..
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu seseorang yang sangat bererti dan mendapati pada akhirnya bahawa tidak demikian adanya dan harus melepaskannya pergi. ehmm.. memang betul pun.. tapi nak buat macam mana.. life must go on kan..

so, fiza.. ape citer si shidi tu plok.. takkan la..
aku cuba alihkan cerita dia.. maklum lah aku dah mati idea arr.. tetiba aku terpikir.. ehhh takkan lahh dia nie akan terima balik mamat tu.. tapi tak mustahil jugak.. yer lah macam umie aida kata.. nak buat macam mana KALAU DALAM HATI ADA CINTA.. iyer dakk? ish..ishhh..ishhh...

fiza mengangguk.. shidi sedang berbaik ngan aku balik.. katanya dia nak baiki segala kelemahan dia yg dulu.. macam mana nie mell?..

tapi.. celah aku..

tapi dia dah bertunang kan mell.. hehehhh..aku tau kau nak ckp mcm tu kan mell..

tu lah dia dah bertunang la plak... ehmmmm…ntah la mell ada kalanya dia macam beria-ia nak kembali pada aku..

ehmm dia mcm keliru ngan pilihan dia buat…ntah ler..
shidi..? tanya aku lagi..

shidi..dia mungkin tak sebaik kamal.. tak seramah kamal.. tak sesetia kamal.. tapi dia tetap orang yang paling aku sayang.. fiza memandang aku.. bersinar2 matanya..hehh cepat betul dia mentelaah isi hati aku..terer sungguh..

kau nak tahu mell.. shidi juga kata.. kalau betul masih ada jodoh lagi antara kitaorang.. dia tak akan teragak2 jadikan aku isterinya nya.. so, aku masih berpeluang kan mell.. tp mell.. kalu aku pilih teruskan jugak hubungan nie.. tp ko rasa aku nie kejam tak mell? ..

susah nak jawab nih..
ehmmm.. jauh di sudut hati aku..aku tahu cerita yang family Shidi memang dah lama berkenan pada Fiza.. dan mengenali fiza seadanya.. aku jugak tahu yang Fiza benar2 sayangkan Shidi.. mana tidak nya hubungan mereka dah terjalin sejak dibangku sekolah lagi.. terdengar kata2 fiza ditelinga aku satu masa dulu..
katanya..
korang.. doa2kanlah aku kawin ngan shidi.. nnt aku jemput kowang meriahkan majlis aku.. tp kalu aku kawen ngan orang lain.. aku tak janji ar aku jemput kowang summer.. hehehe.. sebab nnt malu lah aku ngan kowang.. aku bercinta sehidup semati ngan Shidi ale-ale aku kawin ngan orang lain..wekekeke..

hehehe.. aku tahu she's really mean it.. alahaiii.. macam tu skali mengharapnyer dia pada kasih shidi.. fiza..fiza.. tapi malangnya shidi dah jadi tunangan orang..nanti ko digelar perampas tunangan orang plak.. tp.. ehmm terpikir jugak aku.. salah ke fiza kalau dia amik semula pakwe dia.. sebelum nie pun pompuan tu yang amik shidi daripada dia... BEST WOMAN WIN kann..hehehhh..boleh pakai ke teori aku nih? binggung aku seyy.. binggung..

fiza.. aku tak tahu apa nak jawab.. pikirlah baik2.. sapa pun yang kau pilih.. kau tetap kawan aku sampai bila2.. think it.. this is all about ur future.. friends..

aku peluk fiza erat.. aku tepuk2 bahu tubuh kecil kawan aku nie.. rasa tulang jer.. makin susut badan nyer.. terlalu banyak pikir dia nie..

aku paham mell.. doakan aku mell..wish me luck..mell!..

with all my pleasure.. fiza... ngan satu syarat tak kira kau kawen ngan sapa.. misti ajak aku tau!

serentak kami ketawa bersama.. alahai so sweet saat2 tu..
fiza, doa aku akan sentiasa bersama ko kawan.. moga ko akan jumpa apa yang kau cari.. hehehh terasa gentle la plak.. ecchehhh
kini fiza tersenyum lega.. walaupun hambar tapi tetap menarik di mata aku.. hehehe..

mmg rugi shidi tinggalkan dia dulu.. dan mmg rugi kalau kamal masih nak buat fiza menunggu lama.. silap2 hari bulan mungkin shidi akan tebus kembali kesilapan nya dulu.. tp tak mustahil jugak kalau ada orang baru yang akan memiliki hati kecil kawan aku nie.. ehmm.. dan kamal akan terlepas apa yang digenggamnya kiranya dia masih khayal ngan dunia dia tu.. alahaiii.. apelah nasib kawan aku nie.. just wait and see..

dalam tak sedar pertemuan aku ngan fiza telah banyak mengajar aku.. dulu.. aku pernah kata pada fiza.. dan aku pernah tanamkan dalam sanubari aku kata2 nie.. Mengapa masih nak berpaut pada kenangan.. sekiranya Impian bole aku gapai?.. tapi hari nie aku terpikir.. apa aku nak kata lagi jika kenangan itu mampu bertukar menjadi impian.. salah ke kalau kita masih berpaut pada kenangan? Macamana pulak sekiranya impian kita adalah kenangan.. dan kenangan juga adalah impian?

fiza.. aku lupa nak bagitau kau.. tak mungkin aku lebih bernasib baik dari kau.. sebab impian aku sendiri tak kelihatan nyata dari apa yang kau sangkakan.. aku pun masih cari bahagia yang aku punya.. bezanya.. sampai bila2 kau takkan tahu.. kerna aku tak mungkin lebih baik dari kau yang mampu untuk luahkan segalanya..

buat sahabatku fiza..
Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat ko bahagia.. cukup cubaan untuk membuatko kuat.. cukup penderitaan untuk membuat ko menjadi manusia yang sesungguhnya.. dan cukup harapan untuk membuat ko positif terhadap kehidupan.. Wish u luck my friends.. Life and love always make we hurt.. but dont give up..before u reach THE END..GOOD LUCK!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-->